Nordic walking NIE JEST tylko dla starszych osób!

Moda na nordic walking nie przemija. Piszą o nim w prasie sportowej i na portalach internetowych. Jednak Tobie wciąż kojarzy się z aktywnością jedynie dla starszych osób? Nic bardziej mylnego.

Nordic walking NIE JEST tylko dla osób starszych!

 

NIE TYLKO dla starszych, czyli dla kogo?

Tak, to prawda, nordic walking to sport dla każdego!

Z kijkami mogą chodzić dosłownie wszyscy: dzieci, młodzież, osoby w sile wieku, kobiety w ciąży oraz oczywiście osoby starsze. Najczęściej spotyka się seniorów uprawiających nordic walking, dzieje się tak dlatego, że często ze względu na problemy ze zdrowiem jest to jedyna outdoor’owa aktywność fizyczna, na która mogą sobie pozwolić. Stąd utarte twierdzenie, że chodzenie z kijkami jest głównie dla osób starszych.

Tymczasem coraz bardziej popularne stają się zajęcia nordic walking dla dzieci i młodzieży, organizowane przez profesjonalnych instruktorów. Ten rodzaj aktywności fizycznej, kierowanej do najmłodszych, doskonale sprawdza się w profilaktyce i przeciwdziałaniu otyłości u dzieci, poprawia ich koordynację ruchową, a przede wszystkim (co w obecnych czasach jest rzadkością) odciąga dzieci od ekranów komputerów. Watro rozważyć zapisanie dziecka na takie zajęcia, jeśli sami lubimy marsze z kijkami. Kiedy dziecko nauczy się podstaw można z powodzeniem organizować dalsze i bliższe wycieczki nordic walking’owe.

Młode osoby często świadomie unikają treningu nordic walking myśląc, że skierowany jest jedynie do seniorów. Watro wtedy skorzystać z pomocy i doradztwa doświadczonego trenera, który poinstruuje w jaki sposób można skomponować trening z kijkami, by był on ciekawy i przynosił efekty.

 

Jak skomponować trening nordic walking, by był efektywny?

Jak każdy trening, który wykonywany jest z obciążeniem własnym (ciężarem ciała) można różnorodnie komponować, wybierając lub mieszając różną intensywność wykonywania ćwiczeń.

Jakie treningi możesz wykonać biorąc ze sobą na spacer kijki nordic walking?

  • Trening o niskiej intensywności

Najprościej mówiąc jest to wolniejszy marsz z kijkami w jednostajnym tempie. Będzie odpowiedni dla osób ze znaczną otyłością lub osób po urazach, dla których nordic walking będzie częścią rehabilitacji. Marsz w niskiej intensywności będzie miał jedynie charakter prozdrowotny.

  • Trening cardio

To umiarkowany trening wykonywany na poziomie 60-70% tętna maksymalnego. Przez wielu uważany za najbardziej efektywny i przynoszący najwięcej korzyści. Poprawia kondycję, pracę układu oddechowo-krążeniowego, pomoże w pozbyciu się zbędnych kilogramów. Powinien trwać minimum godzinę.

  • Intensywny trening interwałowy

Tak, tak, jeśli posiadasz kijki nordic walking z powodzeniem możesz wykonać trening interwałowy. Świetnie sprawdzi się u osób na zaawansowanym poziome. Pozytywnie wpływa na wzrost wytrzymałości organizmu.

 

Co kupić idąc „na kijki”, by trening nie był monotonny?

Jeśli nordic walking, nadal kojarzy Ci się z aktywnością dla starszych, spróbuj go odczarować!

Zainwestuj trochę czasu i poszukaj przedmiotów, które sprawią, że trening stanie się nie tylko zdrowy, ale też ciekawy.

  • Kup wygodne buty (na początku mogą być to buty do biegania)
  • Zainwestuj w odpowiednie kijki do nordic walking
  • Urozmaić trening kupując gadżety – pulsometr, maska antysmogowa

Pamiętaj, tylko od Ciebie będzie zależało jak będzie wyglądał Twój trening nordic walking!

Spread the love

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *